E – COMMERCE (pol. dosł. „e – handel”)

działania w sieci, które mają na celu handel wszelkiego rodzaju produktami i usługami. Zaliczyć do nich możemy wszelkie sklepy internetowe (ang. E -SHOP), czy tzw. PLATFORMY E-COMMERCE, do których zaliczyć możemy na przykład Allegro.

E – MAIL MARKETING

określenie na rodzaj komunikacji marketingowej, która jako KANAŁ MEDIOWY, wykorzystuje pocztę elektroniczną. Przykładem są różnego rodzaju MAILINGI, w postaci newsletterów, ofert, promocji, itp..

E – SPORT

biznes związany z grami i zawodową rywalizacją pomiędzy graczami w branży gier komputerowych.

eCPM (ang. effective CPM, pol. efektywny CPM)

jest to uniwersalny wskaźnik, służący jako wspólna waluta w rozliczeniach między REKLAMODAWCAMI a WYDAWCAMI, szczególnie w obszarze REKLAMY PROGRAMATYCZNEJ. Używana również w analityce do porównywania efektywności poszczególnych działań reklamowych w obrębie kampanii internetowej. Przykładowo mamy kampanię w WYSZUKIWARCE, gdzie płacimy za ilość kliknięć (CPC) oraz kampanię efektywnościową TYPU DISPLAY, gdzie płacimy za akcję (CPA). Aby porównać efektywność kosztową tych dwóch kampanii, przeliczamy je na eCPM. W gospodarce wolnorynkowej taką funkcję pełni (w pewnym przybliżeniu) dolar amerykański. Zobacz również KOSZT ZA TYSIĄC WYŚWIETLEŃ. [eCPM = całkowity koszt kampanii ÷ łączna liczba wyświetleń reklamy x 1000].

EYETRACKING (pol. dosł. „śledzenie wzroku”)

jest to technika badawcza, polegająca na pomiarze miejsca, na które patrzy osoba badana i określanie w ten sposób treści na ekranie, które przyciągają uwagę oraz kolejność w jakiej patrzy na poszczególne elementy TREŚCI strony osoba badana. Metoda stosowana przy optymalizacji wyglądu/rozkładu elementów/użyteczności strony (patrz UX).

FANPAGE (pol. dosł. „strona dla fanów”)

jest to określona strona (zazwyczaj) w przestrzeni PLATFORMY SPOŁECZNOŚCIOWEJ, gdzie dana osoba (zob. INFLUENCER) publikuje swoje treści, angażując i wchodząc w interakcje z użytkownikami, którzy polubili/zapisali się na stronę/kanał tejże osoby.

FF (ang. Flat Fee, pol. przyb. „opłata stała”)

jest to model rozliczenia między REKLAMODAWCĄ/AGENCJĄ INTERAKTYWNĄ a WYDAWCĄ, gdzie strony umawiają się na z góry określoną kwotą za świadczenie sprzedaży określonej kampanii reklamowej. Pojęcie związane bardziej z KAMPANIAMI WIZERUNKOWYMI. Przykładem są tzw. DNIÓWKI.

  • Kategorie pojęć

  • Oferta

  • Kategorie pojęć

  • Oferta

E – COMMERCE (pol. dosł. „e – handel”)

działania w sieci, które mają na celu handel wszelkiego rodzaju produktami i usługami. Zaliczyć do nich możemy wszelkie sklepy internetowe (ang. E -SHOP), czy tzw. PLATFORMY E-COMMERCE, do których zaliczyć możemy na przykład Allegro.

E – MAIL MARKETING

określenie na rodzaj komunikacji marketingowej, która jako KANAŁ MEDIOWY, wykorzystuje pocztę elektroniczną. Przykładem są różnego rodzaju MAILINGI, w postaci newsletterów, ofert, promocji, itp..

E – SPORT

biznes związany z grami i zawodową rywalizacją pomiędzy graczami w branży gier komputerowych.

eCPM (ang. effective CPM, pol. efektywny CPM)

jest to uniwersalny wskaźnik, służący jako wspólna waluta w rozliczeniach między REKLAMODAWCAMI a WYDAWCAMI, szczególnie w obszarze REKLAMY PROGRAMATYCZNEJ. Używana również w analityce do porównywania efektywności poszczególnych działań reklamowych w obrębie kampanii internetowej. Przykładowo mamy kampanię w WYSZUKIWARCE, gdzie płacimy za ilość kliknięć (CPC) oraz kampanię efektywnościową TYPU DISPLAY, gdzie płacimy za akcję (CPA). Aby porównać efektywność kosztową tych dwóch kampanii, przeliczamy je na eCPM. W gospodarce wolnorynkowej taką funkcję pełni (w pewnym przybliżeniu) dolar amerykański. Zobacz również KOSZT ZA TYSIĄC WYŚWIETLEŃ. [eCPM = całkowity koszt kampanii ÷ łączna liczba wyświetleń reklamy x 1000].

EYETRACKING (pol. dosł. „śledzenie wzroku”)

jest to technika badawcza, polegająca na pomiarze miejsca, na które patrzy osoba badana i określanie w ten sposób treści na ekranie, które przyciągają uwagę oraz kolejność w jakiej patrzy na poszczególne elementy TREŚCI strony osoba badana. Metoda stosowana przy optymalizacji wyglądu/rozkładu elementów/użyteczności strony (patrz UX).

FANPAGE (pol. dosł. „strona dla fanów”)

jest to określona strona (zazwyczaj) w przestrzeni PLATFORMY SPOŁECZNOŚCIOWEJ, gdzie dana osoba (zob. INFLUENCER) publikuje swoje treści, angażując i wchodząc w interakcje z użytkownikami, którzy polubili/zapisali się na stronę/kanał tejże osoby.

FF (ang. Flat Fee, pol. przyb. „opłata stała”)

jest to model rozliczenia między REKLAMODAWCĄ/AGENCJĄ INTERAKTYWNĄ a WYDAWCĄ, gdzie strony umawiają się na z góry określoną kwotą za świadczenie sprzedaży określonej kampanii reklamowej. Pojęcie związane bardziej z KAMPANIAMI WIZERUNKOWYMI. Przykładem są tzw. DNIÓWKI.

Share This