nielinearna reklama wideo jest wyświetlana równolegle z treścią wideo, w taki sposób, że użytkownik nadal ma możliwość przeglądania treści. Typowe reklamy nielinearne są wyświetlane bezpośrednio nad samym materiałem wideo bądź są umieszczane w jego treści. Ten typ reklamy może przyjąć formę tekstu, grafiki bądź też lokowania produktu w samej treści wideo.
ODBIORCY (ang. audience)
odbiorcy/widownia to użytkownicy mający kontakt z określoną TREŚCIĄ danego serwisu internetowego, czy portalu (jak np.. REKLAMA na tym serwisie). Pojęcie związane z GRUPĄ DOCELOWĄ danej komunikacji marketingowej.
ODBIORCY REKLAMY (ang. ad audience)
liczba użytkowników internetu, którym reklama została wyświetlona w określonym przedziale czasu.
ODSŁONA REKLAMOWA – (ang. ad impression)
to każde wyświetlenie reklamy, które jest emitowane przez SERWER REKLAMOWY (ang. adserver). Nie myl tego z ODSŁONĄ STRONY SERWISU.
ODSŁONA STRONY (ang. page impression)
pomyślne wyświetlenie pojedynczej STRONY INTERNETOWEJ na ekranie Twojego KOMPUTERA lub URZĄDZENIA MOBILNEGO.
ODWIEDZAJĄCY (ang. visitor)
pojedynczy użytkownik, który odwiedza witrynę internetową w określonym czasie. Zobacz również UŻYTKOWNIK POWRACAJĄCY oraz WSPÓŁCZYNNIK ODRZUCEŃ.
OMNICHANNEL
pojęcie związane z wielokanałową/przenikającą się komunikacją marki z klientem. Wraz z rozwojem internetu i pojawieniem się różnorakich URZĄDZEŃ MOBILNYCH, reklamodawcy dostrzegli konieczność całościowego uwzględniania KANAŁÓW MEDIOWYCH w komunikacji marketingowej, a także wzajemnego ich oddziaływania. Sprawdź również ATRYBUCJA WIELOKANAŁOWA.
OMP (Open MarketPlace)
to AUKCJA OTWARTA, czyli jeden z modeli zakupu POWIERZCHNI REKLAMOWEJ w REKLAMIE PROGRAMATYCZNEJ, dostępny dla każdego reklamodawcy (zgodnie z polityką danego WYDAWCY). Innym określeniem AUKCJI OTWARTEJ jest ZAKUP W CZASIE RZECZYWISTYM (ang. Real-Time Bidding (RTB)).
OPEN-SOURCE SOFTWARE (pol. przyb. „oprogramowanie ogólnie dostępne”)
jest to rodzaj oprogramowania, do którego może mieć dostęp dowolna osoba. Przykładem może być tu SYSTEM OPERACYJNY Linux.
OPT-IN
pojęcie związane z E-MAIL MARKETINGIEM, odnosi się do osoby fizycznej zezwalającej firmie na wykorzystanie danych o niej, w celach marketingowych (w szczególności przesyłanie ofert, newsletterów drogą mailową).
NIELINEARNA REKLAMA WIDEO (ang. non-linear video ad)
nielinearna reklama wideo jest wyświetlana równolegle z treścią wideo, w taki sposób, że użytkownik nadal ma możliwość przeglądania treści. Typowe reklamy nielinearne są wyświetlane bezpośrednio nad samym materiałem wideo bądź są umieszczane w jego treści. Ten typ reklamy może przyjąć formę tekstu, grafiki bądź też lokowania produktu w samej treści wideo.
ODBIORCY (ang. audience)
odbiorcy/widownia to użytkownicy mający kontakt z określoną TREŚCIĄ danego serwisu internetowego, czy portalu (jak np.. REKLAMA na tym serwisie). Pojęcie związane z GRUPĄ DOCELOWĄ danej komunikacji marketingowej.
ODBIORCY REKLAMY (ang. ad audience)
liczba użytkowników internetu, którym reklama została wyświetlona w określonym przedziale czasu.
ODSŁONA REKLAMOWA – (ang. ad impression)
to każde wyświetlenie reklamy, które jest emitowane przez SERWER REKLAMOWY (ang. adserver). Nie myl tego z ODSŁONĄ STRONY SERWISU.
ODSŁONA STRONY (ang. page impression)
pomyślne wyświetlenie pojedynczej STRONY INTERNETOWEJ na ekranie Twojego KOMPUTERA lub URZĄDZENIA MOBILNEGO.
ODWIEDZAJĄCY (ang. visitor)
pojedynczy użytkownik, który odwiedza witrynę internetową w określonym czasie. Zobacz również UŻYTKOWNIK POWRACAJĄCY oraz WSPÓŁCZYNNIK ODRZUCEŃ.
OMNICHANNEL
pojęcie związane z wielokanałową/przenikającą się komunikacją marki z klientem. Wraz z rozwojem internetu i pojawieniem się różnorakich URZĄDZEŃ MOBILNYCH, reklamodawcy dostrzegli konieczność całościowego uwzględniania KANAŁÓW MEDIOWYCH w komunikacji marketingowej, a także wzajemnego ich oddziaływania. Sprawdź również ATRYBUCJA WIELOKANAŁOWA.
OMP (Open MarketPlace)
to AUKCJA OTWARTA, czyli jeden z modeli zakupu POWIERZCHNI REKLAMOWEJ w REKLAMIE PROGRAMATYCZNEJ, dostępny dla każdego reklamodawcy (zgodnie z polityką danego WYDAWCY). Innym określeniem AUKCJI OTWARTEJ jest ZAKUP W CZASIE RZECZYWISTYM (ang. Real-Time Bidding (RTB)).
OPEN-SOURCE SOFTWARE (pol. przyb. „oprogramowanie ogólnie dostępne”)
jest to rodzaj oprogramowania, do którego może mieć dostęp dowolna osoba. Przykładem może być tu SYSTEM OPERACYJNY Linux.
OPT-IN
pojęcie związane z E-MAIL MARKETINGIEM, odnosi się do osoby fizycznej zezwalającej firmie na wykorzystanie danych o niej, w celach marketingowych (w szczególności przesyłanie ofert, newsletterów drogą mailową).