B2B (ang. business-to-business)

skrót oznaczający relacje biznesowe pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. Może też się tyczyć określonych działań marketingowych, skierowanych do innych firm, o długofalowym charakterze. Zobacz również B2C.

B2C (ang. business-to-consumer)

nazwa relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi. Nawiązanie takiej relacji jest łatwiejsze niż w przypadku B2B, choć ma zazwyczaj bardziej krótkotrwały charakter.

BANER REKLAMOWY (ang. ad banner)

reklama graficzna (TYPU DISPLAY), w formie obrazu lub animacji graficznej, w różnych rozmiarach i formatach, zaczynając od małych rozmiarów typu BILLBOARD (750x100), RECTANGLE (300x250), czy SKYSCRAPER (120x600) kończąc na dużych formatach typu np. SCREENING.

BANERY ROZWIJALNE (ang. expandable banners)

to reklamy multimedialne, które rozwijają się, gdy użytkownik najedzie na nie kursorem myszki lub je kliknie. Są w stanie przekazać więcej informacji reklamowych i mają na celu przyciągnięcie uwagi użytkownika. Zobacz także reklamy typu RICH MEDIA.

BARTER

Wymiana towarów i usług bez użycia gotówki. W marketingu wartość wymiany to, wyrażona w pieniądzach, wartość towarów i usług wymienianych na reklamę.

BENCHMARK (pol. przyb. „punkt odniesienia”)

jest pojęcie stosowane w planowaniu strategii mediowej/zakupie mediów, gdzie zakładamy określony poziom realizacji celów marketingowych, bazując na średniej rynkowej/wynikach konkurencji/poprzednich kampaniach własnych. Pojęcie powiązane z KPI.

BETA

wersja testowa produktu, takiego jak witryna internetowa lub oprogramowanie, przed ostatecznym wydaniem.

BEZPIECZEŃSTWO MARKI (ang. brand safety)

termin używany na określenie procesów, narzędzi i technologii marketingowych, które mają na celu ochronę WIZERUNKU marki. Przykładem może być zabezpieczenie kampanii marki przed pojawianiem się w otoczeniu niepożądanych treści, takich jak agresja, przemoc, itp.

BID (pol. przyb. „wezwanie do zakupu”)

to, używana w reklamie programatycznej/zautomatyzowanej, chęć reklamodawcy, wyrażona w formie oferty kupna danej ODSŁONY REKLAMOWEJ po określonej cenie. Jest to możliwe dzięki takim PLATFORMOM MARKETINGU CYFROWEGO, jak DSP, GIEŁDA REKLAM, czy SSP, gdzie zakup/sprzedaż odsłon odbywa się w modelu aukcyjnym. Zobacz również AUKCJA PIERWSZEJ CENY oraz AUKCJA DRUGIEJ CENY.

  • Kategorie pojęć

  • Oferta

  • Kategorie pojęć

  • Oferta

B2B (ang. business-to-business)

skrót oznaczający relacje biznesowe pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. Może też się tyczyć określonych działań marketingowych, skierowanych do innych firm, o długofalowym charakterze. Zobacz również B2C.

B2C (ang. business-to-consumer)

nazwa relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi. Nawiązanie takiej relacji jest łatwiejsze niż w przypadku B2B, choć ma zazwyczaj bardziej krótkotrwały charakter.

BANER REKLAMOWY (ang. ad banner)

reklama graficzna (TYPU DISPLAY), w formie obrazu lub animacji graficznej, w różnych rozmiarach i formatach, zaczynając od małych rozmiarów typu BILLBOARD (750x100), RECTANGLE (300x250), czy SKYSCRAPER (120x600) kończąc na dużych formatach typu np. SCREENING.

BANERY ROZWIJALNE (ang. expandable banners)

to reklamy multimedialne, które rozwijają się, gdy użytkownik najedzie na nie kursorem myszki lub je kliknie. Są w stanie przekazać więcej informacji reklamowych i mają na celu przyciągnięcie uwagi użytkownika. Zobacz także reklamy typu RICH MEDIA.

BARTER

Wymiana towarów i usług bez użycia gotówki. W marketingu wartość wymiany to, wyrażona w pieniądzach, wartość towarów i usług wymienianych na reklamę.

BENCHMARK (pol. przyb. „punkt odniesienia”)

jest pojęcie stosowane w planowaniu strategii mediowej/zakupie mediów, gdzie zakładamy określony poziom realizacji celów marketingowych, bazując na średniej rynkowej/wynikach konkurencji/poprzednich kampaniach własnych. Pojęcie powiązane z KPI.

BETA

wersja testowa produktu, takiego jak witryna internetowa lub oprogramowanie, przed ostatecznym wydaniem.

BEZPIECZEŃSTWO MARKI (ang. brand safety)

termin używany na określenie procesów, narzędzi i technologii marketingowych, które mają na celu ochronę WIZERUNKU marki. Przykładem może być zabezpieczenie kampanii marki przed pojawianiem się w otoczeniu niepożądanych treści, takich jak agresja, przemoc, itp.

BID (pol. przyb. „wezwanie do zakupu”)

to, używana w reklamie programatycznej/zautomatyzowanej, chęć reklamodawcy, wyrażona w formie oferty kupna danej ODSŁONY REKLAMOWEJ po określonej cenie. Jest to możliwe dzięki takim PLATFORMOM MARKETINGU CYFROWEGO, jak DSP, GIEŁDA REKLAM, czy SSP, gdzie zakup/sprzedaż odsłon odbywa się w modelu aukcyjnym. Zobacz również AUKCJA PIERWSZEJ CENY oraz AUKCJA DRUGIEJ CENY.

Share This