sposób prezentacji danych w formie wizualnej. Zasadniczo dzielimy wykresy na SZEREGI CZASOWE, pokazujące dane z określonego przedziału czasu (np. rok), w godzinach / dniach / tygodniach itp. oraz DANE PRZEKROJOWE, na których pokazujemy „strukturę” zjawiska, którego dotyczą prezentowane dane, w określonym momencie / przedziale czasu.
WYSZUKIWARKA (ang. search engine)
oprogramowanie, którego używasz do wyszukiwania informacji w sieci (nie myl z PRZEGLĄDARKĄ).
YIELD OPTIMIZATION (pol. przyb. „optymalizacja przychodu wydawcy”)
dotyczy różnych sposobów optymalizacji/maksymalizacji przychodów WYDAWCY ze sprzedaży reklam.
ŻĄDANIE REKLAMY – (ang. ad request)
w momencie kiedy otwierasz okno przeglądarki, serwer reklamowy wydawcy jest odpytywany i jeżeli odpytanie będzie pozytywne, to pobierana jest z niego reklama do Twojej przeglądarki - następuje jej WYŚWIETLENIE. Czasami zdarza się, że mimo żądania, reklama nie zdąrzy się załadować, dlatego ważne jest, aby proces ten był sprawny i szybki.
ZAPYTANIE (ang. query)
zapytanie dotyczy SŁÓW KLUCZOWYCH wpisywanych do WYSZUKIWARKI, w celu uzyskania na ich temat informacji.
ZASIĘG (ang. reach)
unikalni użytkownicy (UU), odsetek użytkowników, którzy odwiedzają daną witrynę lub ODBIORCY kampanii reklamowej, na tle ogółu użytkowników z GRUPY DOCELOWEJ. Zasięg 70 % oznacza, że witryna/kampania dociera do 70 % użytkowników z GRUPY DOCELOWEJ. Sprawdź również SOV, AFFINITY INDEX oraz RU.
ZASOBY INTERNETOWE (ang. INTERNET ASSETS)
są to wszelkie dane i informacje dostępne w sieci. Zobacz również pojęcie CONTENT (pol. dosł. "treść").
złoto – e – commerce – „kolej XXI wieku”
Myślisz o przeprowadzeniu swojej działalności handlowej do internetu? Dobrze trafiłeś. Pomożemy Ci w tym.
złoty – programmatic in-house – “nowoczesny i efektywny zakup mediów dla Twojej firmy”.
Jeśli jesteś tutaj to zapewne nie jest Ci obcy temat reklamy programatycznej, jako takiej. Firma Tom Mate pomaga we wdrażaniu rozwiązań zautomatyzowanego zakupu mediów dla firm (ang. programmatic in-house).
ZMOT (ang. Zero Moment Of Truth, pol. przyb. „moment podjęcia decyzji o zakupie produktu”)
odnosi się do procesu podejmowania decyzji zakupowej poprzez przeszukiwanie opinii, recencji, rankingów na temat interesującego nas produktu/usługi. ZMOT jest związany stricte z momentem podjęcia tej decyzji, poprzedzonej wspomnianym procesem "wyrabiania sobie opinii".
WYKRES (ang. chart)
sposób prezentacji danych w formie wizualnej. Zasadniczo dzielimy wykresy na SZEREGI CZASOWE, pokazujące dane z określonego przedziału czasu (np. rok), w godzinach / dniach / tygodniach itp. oraz DANE PRZEKROJOWE, na których pokazujemy „strukturę” zjawiska, którego dotyczą prezentowane dane, w określonym momencie / przedziale czasu.
WYSZUKIWARKA (ang. search engine)
oprogramowanie, którego używasz do wyszukiwania informacji w sieci (nie myl z PRZEGLĄDARKĄ).
YIELD OPTIMIZATION (pol. przyb. „optymalizacja przychodu wydawcy”)
dotyczy różnych sposobów optymalizacji/maksymalizacji przychodów WYDAWCY ze sprzedaży reklam.
ŻĄDANIE REKLAMY – (ang. ad request)
w momencie kiedy otwierasz okno przeglądarki, serwer reklamowy wydawcy jest odpytywany i jeżeli odpytanie będzie pozytywne, to pobierana jest z niego reklama do Twojej przeglądarki - następuje jej WYŚWIETLENIE. Czasami zdarza się, że mimo żądania, reklama nie zdąrzy się załadować, dlatego ważne jest, aby proces ten był sprawny i szybki.
ZAPYTANIE (ang. query)
zapytanie dotyczy SŁÓW KLUCZOWYCH wpisywanych do WYSZUKIWARKI, w celu uzyskania na ich temat informacji.
ZASIĘG (ang. reach)
unikalni użytkownicy (UU), odsetek użytkowników, którzy odwiedzają daną witrynę lub ODBIORCY kampanii reklamowej, na tle ogółu użytkowników z GRUPY DOCELOWEJ. Zasięg 70 % oznacza, że witryna/kampania dociera do 70 % użytkowników z GRUPY DOCELOWEJ. Sprawdź również SOV, AFFINITY INDEX oraz RU.
ZASOBY INTERNETOWE (ang. INTERNET ASSETS)
są to wszelkie dane i informacje dostępne w sieci. Zobacz również pojęcie CONTENT (pol. dosł. "treść").
złoto – e – commerce – „kolej XXI wieku”
Myślisz o przeprowadzeniu swojej działalności handlowej do internetu? Dobrze trafiłeś. Pomożemy Ci w tym.
złoty – programmatic in-house – “nowoczesny i efektywny zakup mediów dla Twojej firmy”.
Jeśli jesteś tutaj to zapewne nie jest Ci obcy temat reklamy programatycznej, jako takiej. Firma Tom Mate pomaga we wdrażaniu rozwiązań zautomatyzowanego zakupu mediów dla firm (ang. programmatic in-house).
ZMOT (ang. Zero Moment Of Truth, pol. przyb. „moment podjęcia decyzji o zakupie produktu”)
odnosi się do procesu podejmowania decyzji zakupowej poprzez przeszukiwanie opinii, recencji, rankingów na temat interesującego nas produktu/usługi. ZMOT jest związany stricte z momentem podjęcia tej decyzji, poprzedzonej wspomnianym procesem "wyrabiania sobie opinii".