jest to pojęcie używane podczas planowania i realizacji KAMPANII INTERNETOWYCH, określające maksymalną liczbę możliwych KONTAKTÓW użytkownika z daną reklamą/kampanią. Dzięki temu reklama nie wyświetla się danemu użytkownikowi "bez końca".
CDP (ang. Customer Data Platform)
platforma wspierająca zarządzanie danymi na temat klientów danej firmy, z różnych źródeł (takich jak CRM, dane z kampanii i innych działań reklamodawcy). Może być używana do personalizacji przekazu reklamowego dla poszczególnych klientów. Jest to w pewnym sensie następca DMP, choć w przypadku CDP, jest to rozwiązanie detykowane dla reklamodawców - DMP niekoniecznie.
CLICK FRAUD
jest to rodzaj oszustwa, które przy użyciu prostego oprogramowania (tzw. BOTÓW), sztucznie generuje kliki w określoną reklamę. Najczęściej zdarza się to przy reklamach, gdzie płaci się za klik (ang. PAY-PER-CLICK (PPC)).
CLICK&COLLECT (pol. dosł. „kliknij i odbierz”)
termin związany z e - handlem, gdzie klient danego sklepu zamawia produkt online, na stronie e - sklepu i odbiera go w dedykowanej do tego placówce handlowej tegoż sklepu.
CLUTTER (pol. przyb. „szum reklamowy”)
zjawisko "natłoku/przesycenia" komunikatów reklamowych we wszelkich KANAŁACH MEDIOWYCH.
CMP (ang. Consent Management Platform, pol. przyb. „platforma do zbierania zgód”)
technologia umożliwiająca hurtowe zarządzanie zgodami użytkowników na zarządzanie ich danymi, pochodzącymi z PLIKÓW COOKIE. Wymóg uzyskiwania zgód (te złośliwe okienka wyskakujące na dole po wejściu po raz pierwszy na dany serwis) jest ściśle związany z wprowadzeniem przepisów odnośnie RODO.
CONNECTED TV
odbiornik telewizyjny połączony z Internetem i mający dostęp do treści internetowych. Inaczej SMART TV.
CONTENT (pol. dosł. „treść” )
treść witryny to treść tekstowa, wizualna lub dźwiękowa, która występuje jako część doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Może zawierać między innymi: tekst, obrazy, dźwięki, animacje i filmy. Treść sieci Web jest zdominowana przez koncepcję „strony”, przy czym wiele stron z powiązaną zawartością zazwyczaj tworzy witrynę.
CONTENT MARKETING (pol. dosł. „marketing treści”)
to wszelkie działania marketingowe, które obejmują tworzenie oraz publikację określonych treści w celu pozyskania i utrzymania relacji z klientami. Pojęcie mocno powiązane z tzw. MEDIAMI SPOŁECZNOŚCIOWYMI, w których owe treści są głównie publikowane. Sprawdź również pojęcie POEM.
COOKIE MATCHING (pol. dosł. „łączenie plików cookie”)
metoda umożliwiająca łączenie danych na temat użytkowników, korzystając z różnych źródeł danych. Na przykład łączenie danych behawioralnych (zachowanie użytkowników w sieci) z danymi danego reklamodawcy (np.. odnośnie historii zakupowej). Zobacz DANE 1st, 2nd oraz 3rd PARTY.
CAPPING
jest to pojęcie używane podczas planowania i realizacji KAMPANII INTERNETOWYCH, określające maksymalną liczbę możliwych KONTAKTÓW użytkownika z daną reklamą/kampanią. Dzięki temu reklama nie wyświetla się danemu użytkownikowi "bez końca".
CDP (ang. Customer Data Platform)
platforma wspierająca zarządzanie danymi na temat klientów danej firmy, z różnych źródeł (takich jak CRM, dane z kampanii i innych działań reklamodawcy). Może być używana do personalizacji przekazu reklamowego dla poszczególnych klientów. Jest to w pewnym sensie następca DMP, choć w przypadku CDP, jest to rozwiązanie detykowane dla reklamodawców - DMP niekoniecznie.
CLICK FRAUD
jest to rodzaj oszustwa, które przy użyciu prostego oprogramowania (tzw. BOTÓW), sztucznie generuje kliki w określoną reklamę. Najczęściej zdarza się to przy reklamach, gdzie płaci się za klik (ang. PAY-PER-CLICK (PPC)).
CLICK&COLLECT (pol. dosł. „kliknij i odbierz”)
termin związany z e - handlem, gdzie klient danego sklepu zamawia produkt online, na stronie e - sklepu i odbiera go w dedykowanej do tego placówce handlowej tegoż sklepu.
CLUTTER (pol. przyb. „szum reklamowy”)
zjawisko "natłoku/przesycenia" komunikatów reklamowych we wszelkich KANAŁACH MEDIOWYCH.
CMP (ang. Consent Management Platform, pol. przyb. „platforma do zbierania zgód”)
technologia umożliwiająca hurtowe zarządzanie zgodami użytkowników na zarządzanie ich danymi, pochodzącymi z PLIKÓW COOKIE. Wymóg uzyskiwania zgód (te złośliwe okienka wyskakujące na dole po wejściu po raz pierwszy na dany serwis) jest ściśle związany z wprowadzeniem przepisów odnośnie RODO.
CONNECTED TV
odbiornik telewizyjny połączony z Internetem i mający dostęp do treści internetowych. Inaczej SMART TV.
CONTENT (pol. dosł. „treść” )
treść witryny to treść tekstowa, wizualna lub dźwiękowa, która występuje jako część doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Może zawierać między innymi: tekst, obrazy, dźwięki, animacje i filmy. Treść sieci Web jest zdominowana przez koncepcję „strony”, przy czym wiele stron z powiązaną zawartością zazwyczaj tworzy witrynę.
CONTENT MARKETING (pol. dosł. „marketing treści”)
to wszelkie działania marketingowe, które obejmują tworzenie oraz publikację określonych treści w celu pozyskania i utrzymania relacji z klientami. Pojęcie mocno powiązane z tzw. MEDIAMI SPOŁECZNOŚCIOWYMI, w których owe treści są głównie publikowane. Sprawdź również pojęcie POEM.
COOKIE MATCHING (pol. dosł. „łączenie plików cookie”)
metoda umożliwiająca łączenie danych na temat użytkowników, korzystając z różnych źródeł danych. Na przykład łączenie danych behawioralnych (zachowanie użytkowników w sieci) z danymi danego reklamodawcy (np.. odnośnie historii zakupowej). Zobacz DANE 1st, 2nd oraz 3rd PARTY.