srebrny – kampanie performance – „stawiamy na efekt”

Twoja kampania reklamowa nie daje oczekiwanych rezultatów? Jako wieloletni eksperci w prowadzeniu kampanii online, pomożemy je osiągnąć. Stawiamy na efekt.

Jeśli Twoja kampania nie przynosi efektów, możliwych przyczyn może być wiele, jak na przykład:

1. Problem z kreacją (potocznie zwaną “banerem reklamowym”) – możemy te problemy podzielić na te związane z “procesem kreatywnym” jak i te związane z “technikaliami”:

a. jeśli chodzi o „proces kreatywny”, może pojawić się błędny przekaz/hasło reklamowe, które nie pasuje do Twojej grupy docelowej; zbyt wiele informacji zawartych w komunikacie reklamowym, na kreacji; brak “wezwania do akcji” (ang. Call to action (CTA)), czyli zachęty do wejścia w interakcję z kreacją (zazwyczaj chodzi o kliknięcie); również użyte kolory – zbyt wiele, zbyt agresywne lub pasywne, lub cokolwiek, co wzmacnia tzw. „ślepotę banerową”,

b. jeśli chodzi o „techniczne” – grafika może być zbyt ciężka; może mieć zły rozmiar; nie wyświetla się prawidłowo we wszystkich przeglądarkac; ponadto wydawca, u którego reklama jest wyświetlana, może mieć „wewnętrzne problemy”, które powodują, że kampania nie jest wyświetlana prawidłowo.

Najlepszym rozwiązaniem tutaj będzie przygotowanie kreacji przez profesjonalną agencję/grafika komputerowego oraz przygotowanie kreacji, reklamy w wyszukiwarce czy np. reklamy natywnej według tzw. “specyfikacji technicznej” wydawcy / dostawcy platformy marketingu cyfrowego, o którą możesz zapytać, kontaktując się bezpośrednio z wydawcą lub znajdując ją w sekcji „Pomoc” dowolnego dostawcy technologii, z której korzystasz do swoich kampanii. Te kroki powinny rozwiązać większość problemów. Jeśli nie, zawsze możesz skontaktować się z pomocą techniczną, która od niedawna jest łatwo dostępna z poziomu interfejsu platformy marketingu internetowego, z której korzystasz (jak np. Adform, Google Ads, czy Facebook Business Manager).

2. Strona docelowa (ang. landing page (LP)) – każda kreacja gdzieś prowadzi. Bardzo ważne jest, aby to „miejsce” odpowiadało przekazowi Twojej kreacji (pomaga to znacznie obniżyć tzw. współczynnik odrzuceń). Chodzi po pierwsze o spójność z przekazem reklamowym, po drugie o zamieszczenie na stronie docelowej, jedynie istotne informacje, potrzebne do wykonania porządanego przez Ciebie efektu/akcji. Ogólna zasada brzmi „uczyń to tak prostym, jak to tylko możliwe”. Dlatego umieść tam tylko potrzebne informacje, które najlepiej służą celowi Twojej kampanii (niezależnie od tego, czy chodzi o „budowanie marki”, czy „skuteczność”). Nie rozpraszaj potencjalnego klienta niczym, co może odciągnąć go od działania, którego wykonania od niego oczekujesz (niezależnie od tego, czy jest to prezentacja nowego produktu, wydarzenie, które organizujesz, czy konwersja, którą chcesz, aby zrobił (np. pozostawienie leada, czy zakup produktu). I pamiętaj, że wszystko to powinno odbywać się zgodnie z polityką RODO, czyli podstawowymi zasadami zarządzania danymi osobowymi Twoich użytkowników.     

3. Mediaplan – właściwy dobór mediów, zgodnie z celem kampanii, budżetem i grupą docelową, z odpowiednim doborem platform marketingowych do realizacji założen kampanii.

4. Konfiguracja i realizacja kampanii – kolejną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest konfiguracja kampanii. A więc takie rzeczy, jak wybór odpowiedniej platformy marketingu internetowego (np. Google Ads, Google Display & Video 360 lub Facebook Business Manager). Każdy z nich może dać różne efekty i wymaga specjalistycznej wiedzy, aby kampania zakończyła się sukcesem. Bardzo ważny jest również człowiek, który je konfiguruje (najlepiej jeśli jest to doświadczony profesjonalista, który przeprowadzi Cię przez cały proces konfiguracji i udzieli porady, jaka konfiguracja jest najlepsza dla celu Twojej kampanii).

5. Optymalizacja kampanii – to ciągły proces, wcześniej wykonywany głównie przez człowieka (tzw. trafika), ale obecnie zwykle wykonywany po prostu przez algorytmy platformy marketingu internetowego. Mimo to “trafik” powinien codziennie przyglądać się wynikom kampanii i wprowadzać ważne zmiany, takie jak na przykład zmiana kreacji, używać odpowiednich danych do “targetowania” kampanii; wyłączać witryny, które nie działają dobrze lub (co może być bardzo ważne) wybierając właściwy model realizacji kampanii, czyli sposób, w jaki kampania jest realizowana przez algorytmy danej platformy.

6. Analiza post – buy – każda kampania powinna kończyć się raportem „post – buy”, w którym trafik/analityk analizuje skuteczność kampanii i podaje informacje zwrotne o tym, co zadziałało, a co nie. Wnioski powinny pomóc zaplanować kampanię lepiej następnym razem.

Nasza firma, Tom Mate, może pomóc Ci na każdym z tych etapów. 

Więcej

Share This