srebrny – nowoczesne kokpity biznesowe – „dane w czasie rzeczywistym”

Pozwólcie, że temat ten przedstawię w formie Q&A:

Co to są interaktywne pulpity nawigacyjne?

Interaktywne pulpity nawigacyjne służą jako „spersonalizowane okna informacyjne” dające szybki wgląd w najważniejsze wskaźniki wyników firmy (ang. key performance indicators (KPI), dowolnego działu i pomagają przetworzyć I zaprezentować ogrom danych (ang. Big Data), z którymi firma musi sobie poradzić w coraz szybciej zmieniającym się świecie.

Dlaczego panele interaktywne?

Ponieważ pomagają w szybszym podejmowaniu decyzji (dane w czasie rzeczywistym), łatwo je spersonalizować i … można na nich zaoszczędzić (jeśli są odpowiednio wdrożone).

Jaki jest cel tworzenia interaktywnego pulpitu nawigacyjnego?

Aby mieć podstawowe informacje o wynikach Twojej firmy, zawsze i wszędzie, gdy ich potrzebujesz, zawsze aktualne. Wszystko po to, aby przyspieszyć proces podejmowania decyzji.

Jakie dane możemy przedstawić w interaktywnym dashboardzie?

Wszelkie dane ilościowe, z dowolnego cyfrowego źródła danych będącego w posiadaniu firmy, takiego jak CRM, hurtownia danych lub np. cyfrowa platforma marketingowa.

Jakie są główne typy interaktywnych pulpitów nawigacyjnych?

Dwa główne typy: menedżerski i operacyjny. Pierwszy jest bardziej ogólny (pokazujący zwykle główne KPI – dla menedżerów). Drugi jest bardziej szczegółowy, do celów „operacyjnych”.

Jakie są główne narzędzia do tworzenia interaktywnego pulpitu nawigacyjnego

Głównymi narzędziami są Studio danych Google, Power BI firmy Microsoft oraz „niezależny” dostawca – Tableau.

Jaka jest różnica między interaktywnym a statycznym pulpitem nawigacyjnym?

Nie musisz codziennie ręcznie łączyć danych z różnych źródeł (co jest koszmarem codziennej pracy analityka). Narzędzia (wspomniane powyżej) umożliwiają to w dość łatwy sposób. Gdy dashboard jest gotowy, wszystko odbywa się automatycznie i jest aktualizowane dynamicznie, w “czasie rzeczywistym”.

Sprawdź demo…

Share This